Wednesday, December 3, 2008

Vår relation till Anja Kontor

Koffe, Robin och Petter var bland de första att lämna hemmet i vårt crew. De installerade sig i Svartbäcken, ett stenkast från Fyrishov i en trea vars standard var så där även i baltikummått sett.


För er som inte följer bloggen, Koffe, Robin och Petter

Ovanför dem bodde även Anja Kontor. Idag är hon känd för att hon är med i "Go Kväll" på SVT men under 90-talet var hon som jag förstått det lite överallt och kunde då klassas som relativt stor.

Anja Kontor plus man

Under denna period var Petter en mycket lovande innebandymålvakt. Han spelade i Storvreta och hade precis vunnit u-19 guld med landslaget. På en efterfest en tidig lördagsmorgon bestämde jag mig därför för att klä ut mig till "världens bästa innebandymålvakt", som en hyllning till Petter som människa, vän och atlet.

Jag fick på mig hjälm och matchtröja, även suspensoar och knäskydd. Det fick räcka. Helt plötsligt ringer det på dörren och en vansinnig Herr Kontor står på andra sidan och möts av Testiklas iklädd suspensoar men ingenting under. Han börjar skälla som fan och jag som inte är vid mina fulla sinnes bruk börjar istället för att ta åt mig att skratta. Han blir ännu tokigare, smäller igen dörren och går därifrån. Händelsen var sedan länge preskriberad trodde vi, tills i sommras då Se & Hör gjorde ett reportage där de frågade kändisar om jobbiga grannar.

På väg till en förfest hos Robin i hans nya lägnehet ringer en gammal vän till mig och bara tokskrattar. Det visar sig att Se & Hör av någon anledning frågat Anja Kontor om hur hennes situation ser ut varpå hon svarar ungefärligt i denna stil ( minns inte varende ord):

Mitt hus består av allt ifrån veganer till studenter. Däremot hade jag för ett tag sedan tre stycken innebandykillar som bodde under mig . De var jämt fulla, spelade innebandyturneringar på efterfesterna och när vi kom ner för att säga åt dem så skrattade de bara. Plus att när de flyttade därifrån så äggade de mina fönster....

Robin påstår än idag att det inte var de som gjorde det. Jag ställer mig mera tveksam...

Med vänlig hälsning Testiklas

No comments: