Thursday, December 11, 2008

Tribute to Vinnie Jones

Min absoluta favoritskådespelare alla kategorier är Vinnie Jones. Ur en dramaturgisk och talangfull synvinkel, idiotiskt! Det är jag den första att köpa.
Men finns det någon coolare än just Vinnie Jones i två av i min mening bästa filmer som någonsin gjorts, Snatch och Lock Stock?

Nu har han i alla fall gjort det igen. Hur vinklad denna artikel är går inte att säga, men det låter ju inte helt otroligt att han flippade, trots att jänkarna enbart frågade om han var killen från X-men.

Annars är han kanske för gemene man mest känd för detta:


Här greppar han könsorganet på en av vår tids mest underskattade spelare, Paul Gascoine

Jag pratade för några månader sedan om att vara autografvärdig, det är han helt klart. Han är i min bok även värdig att kyssa fötterna på.
Lite onödig kuriosa är att han likt Peter Crouch och Teddy Sheringham i början av sin karriär spelat i Sverige, Holmsund (Umeå) för att vara mer specifik. Och ni som inte trodde att ni skulle lära er något nytt idag...

Med vänlig hälsning Testiklas

No comments: