Wednesday, December 10, 2008

Att vända på dygnet

Jag har vänt på dygnet. Egentligen är väl det skit samma men någonstans i bakhuvudet ser jag min mor peka med hela handen och skälla ut mig för att jag gjort detta, hon gillar verkligen inte mina sömnvanor.

I måndags satte jag klockan på 09.30. Jag vaknade kl 8 och insåg vilken idioti det var att gå upp så tidigt då jag ändå började skolan först 15. Jag valde därför att somna om i tron om att jag skulle vakna någon timme senare ändå. Jag vaknade 14.15 och var fortfarande astrött.

Idag satte jag klockan på 12.20 och just nu så känns det som att jag varit uppe sedan 6. Precis som i Clockwork Orange vill jag bara att de ska spärra upp mina ögon och droppa vätska i dem lite då och då, allt för att förebygga det som troligast kommer hända.

Och ni trodde livet som student är problemfritt....

Med vänlig hälsning Testiklas

No comments: