Saturday, December 13, 2008

Sammanfattning..

så kan man sammanfatta mina inlägg såhär på senare tid. Jag har blivit en gammal gubbe där jag känner att tiden inte riktigt räcker till, allt jag gör är en enorm soppa av planering, tajming och stress. Blir det så när man blir äldre?? Det ska handlas på helgerna, fixas donas. Jag trodde aldrig jag skulle hamna i det här livet. Svensson-hysterin som jag och mina vänner brukade kalla det. Vi skrattade åt dom, dom som stressade på bauhauss när dom letade efter nya lister, paren som hängde på Ikea på lördagar där tjejen ser sådär psykotiskt lycklig ut och killen bara vill sitta med sina kompisar framför tipslördag.

Sen kommer jag in på bloggen och ser att Niklas skjuter iväg inlägg efter inlägg, och det ger mig också panik. Jag vill också skriva så mycket, jag har faktiskt rätt mycket viktiga saker att förmedla, oftast mycket viktigare än Niklas ytliga samhällsproblem.Men jag hinner inte.. kanske borde jag bli lite bättre på planera.

Kul att Niklas skriver om dryga brats från sthlm. Hade han haft lite mer insikt hade han insett att när han tittade på grabbarna så såg han en spegelbild av hur han själv är när han är ute och festar på mindre orter!

Sen undrar jag varför Niklas hänger så sjukt mycket på aftonbladet.se.
Av hans senaste inlägg så består 80% av material hämtat ur nån artikel eller video från denna skräpsida.
Roligast är när han försöker förlöjliga piraterna fårn somalia. En viktig punkt som döljs i denna artikelserie som aftonbladet har skrivit är att dom är pirater av en viss anledning. Jag ska förklara det lite kort nu. Dom här piraterna är olika män från stammar i Somalia, dom har levt där i flera generationer och deras enda levebröd har varit att fiska. Det är så dom skaffar mat till sina barn och familjer.
Det är alltså vad dom lever på. Problemet är att vi har enorma fiskefartyg som tömmer hela havet på fisk. Dom skiter fullständigt i om det tar slut, då drar dom bara vidare till nästa ställe. Allt för att Niklas ska kunna äta sina fiskpinnar.

Problemet är att detta drabbar dom här människorna som levt där i flera hundra år. Så dom här somalierna bestämde sig för att slå tillbaka. Det dom gör nu är en protestaktion emot alla stora företag som plundrar våra naturtillgångar enbart för att få in mer pengar.

Ok jag kan hålla med om att det är sjukt korkat sätt, men tyvärr så har dom nog inget val. Dom bönade fiskeföretagen att hålla ner med fisket men blev totalt ignorerade, därför valde dom då en våldsam lösning. Hur det slutar får vi väl se så smånigom....

Nu ska jag spela tennis, måste tärna inför min och Niklas match då jag bävar att han kommer piska mig. Hålla ner siffrorna vet ni...

Hörs sen... Kram Daniel

No comments: