Tuesday, December 2, 2008

Att bli gammal

Man märker på många sätt att man inte är så ung som man egentligen ser sig, både på gott och ont. Som i sommras.

Jag skulle spela tennisturnering i goda vänners lag och tiden var emot mig. Att cykla var otänkbart då första matchen bara var 20 minuter bort, att åka bil gick inte heller då jag inte hade någon disponibel. Likt det officer material jag ändå är trollade jag med mina knän och vips så hade jag lånat en vespa av min granne för det överkomliga priset av 100 kronor.

När jag var yngre och hade vespa sket jag i allt. Nu däremot stannade jag i princip in till noll så fort jag såg en människa inom en radie av 1 kilometer. Vid övergångställen gasade jag lugnt för att visa respekt emot dem som stod bredvid mig och jag maxade vespan i 60 km i timmen två gånger, enbart på grund av att bilarna bakom mig agerade hetsigt.

Helt klart en ögonöppnare....

Med vänlig hälsning Testiklas

No comments: