Wednesday, December 3, 2008

Julpynt och vuxenhet...




Alla männsikor som julpyntar tycker att dom är vuxna.. korrigering, alla mellan 20-30 som julpyntar tycker att dom är vuxna, man samlar vuxenpoäng på nåt sätt. Man är viktigt, lite mer medveten. Man har gjort det mysigt. Det kallas julstök, julmys, julpyssel.. och alla avslutar dagen med att säga, "idag har jag varit vuxen". Lite stolt, lite översittarfason och lite patetiskt om ni frågar mig. Jag har den här veckan hört den meningen minst 4 ggr av 4 olika männsikor. Och jag blir lika trött varje gång. Tror ni våra föräldrar sitter på första advent kväll och sippar glögg och tittar varandra djupt i ögonen och säger "idag har vi varit vuxna".



Dom männsikor som tycker att det är nån form av övergång till vuxenskapet att få julpynta sin lgh, studentlya, flick/pojk-rum borde verkligen ta sig en tankeställare.
Jag personligen satte upp en julbelysning på min utealtan för 2 år sen och där har den suttit sens dess, den funkar utomordentligt som vanlig belysning också! På fönstrerna har två julkulor och två julstjärnor kommit upp. Jag gick snabbt in på min bank via internet för att kolla om pensionen hade trillat in men blev snabbt besviken av att se att inget hade ändrats.

Summa summarum? Julpynta och uträtta dina vardagssysslor utan att tro att du har bestigit ett berg, det är inga konstigheter. Vissa saker måste bara göras varje dag, vecka, månad, år.

Förövrigt finns det bara ett medlemskap till vuxenvärlden, och det är den dagen man tar körkort.

Niklas hoppas du mår bra vi hörs snart... Resten av er önskar jag en trevlig kväll..

Sov gott.. Dane

No comments: