Monday, December 15, 2008

Jag och mitt sömnbehov

Inatt somnade jag någon gång efter 04, det bli i princip alltid så på söndagar efter jag har jobbat. Detta vore egentligen skitsamma om jag inte var tvungen att gå upp vid 08.15 för seminarium. Trots min brist på sömn pallade jag mig för ovanlighetens skull dit då det ändå kändes ganska vitalt att närvara.

Efter detta stack vi till La Gondola inne i stan. Det är en kinesrestaurang som smäller på en lunchbuffé som inte riktigt är logiskt. 10 % av buffén bestod idag av pizza. 80 % av ytan upptogs av friterade saker som vi svenskar av någon anledning förknippar med kinesisk mat.
10 % var även svensk husman, typ falukorv och rotmos och sådant.
Allt där smakar egentligen skit och man går jämt därifrån missnöjd. Men chansen till valfrihet och spännande blandningar gör ändå att man varje gång tror att idag kanske det blir bra, vilket det givetvis aldrig blir.

Efter lunchen hamnade jag i en matkoma, ni vet då man blir trött och dåsig. Därför bestämde jag mig för att "bara sova en liten stund" då jag faktiskt vänt tillbaka dygnet till det normala.
Klockan 14.00 gick jag och la mig. För 15 minuter sedan, klockan 17.14 vaknade jag av att jag höll på att kvävas i mitt eget dreggel. Hade det inte varit för denna imponerande samling skulle jag med all säkerhet fortfarande sova....

Min kropp ville alltså undermedvetet leva efter uppstigning vid 13 och sömn från 03... Vem är jag att stå emot en sådan stark vilja?

Med vänlig hälsning Testiklas

No comments: