Sunday, December 7, 2008

Uppsnappat på bussen

Innan jag går vidare. Det roliga var som Daner påpekar att han inget hellre ville än att följa med mig hem och titta på The O.C i min 90-säng.
Jag tror att Ryan fick det svårt att finna någon. Alla han älskar lämnade honom på ett eller annat sätt, vilket i slutändan gjorde honom till en workoholic som grävde ner sig i sitt arkitektjobb och dog i hjärtinfarkt i för tidig ålder.

Men nog om det nu! På bussen till jobbet utspelar sig följande, jag tar det i kronologisk ordning.

Minut 1 - Jag kliver på bussen, längst bak sitter två 13 åriga ( min uppskattning)tjejer och pratar om hur fulla de ska bli på grund av att de enbart ätit varsin french hot dog idag. Enligt båda kommer kvällen allt som troligast sluta med en spya också. Hur vet jag detta? Den enda lediga platsen är givetvis i sätet framför dem.

Minut 2 - Tjej ett skriker "Ahhhhhhhhh" ashögt och säger till sin kompis, "skrik med, det blir roligare då" varpå både brister ut i samma ljud.

Minut 3 - 5: Tjejerna pekar finger åt alla bilar som åker förbi

Minut 6 - ankomst : En tredje tjej kliver på och börjar genast berätta om att hon precis spytt på grund av mensvärk. Hon forstätter utläggningen med att hon är astrött för att hon börjat knapra p-piller och att dessa måste intas varje morgon klockan 8.´Hon förbarmar sig sedan över det faktum att hon måste gå upp klockan 8 varje dag (oavsett schema), tills hon bestämmer sig för att ha barn och kan sluta ta p-piller.
Ingen av kompisarna kommer med förslaget att man kan gå och lägga sig igen efteråt och nu kanske jag är heeeelt efterbliven men är det verkligen jättekritiskt att ta dem klockan 8 varje morgon? Efter en googling finner jag inget svar och är det inte mer logiskt att du ska ta den vid ungefär samma tidpunkt varje dag, tidpunkten däremot valfri?
Någon tjej som läser detta får gärna upplysa mig om svaret, jag vill verkligen veta..!!

Nu, Laul Calling...

Med vänlig hälsning Testiklas

No comments: