Saturday, December 13, 2008

Vattenskalle

Jobbade mitt första pass på Grace igår. Som jag tidigare berättat är det 18 där på fredagar, vilket brukar rendera i intressanta händelser. Så även denna gång.

Tre 18-åriga killar från Sthlm, alla uppfyllandes stereotypen av en 08 som försöker steka, stod på min sida baren. Nu handlade de i och för sig skakade shots för nästan 3 lök och ena killen betalade 2.100 med sitt Eurocard Platina, trots detta är jag inte övertygad. Följande konversation utspelar sig vid betalning:

Killen - Du får kortet efter du högt berättat hur mycket det kostar

Testiklas - Ehh ok, det blir 2.100 kronor tack...

Kille 1 - (Låtsas inte som han hör mig)

Testiklas i arg ton - Det blir 2.100 kronor tack!

Kille 2 - Jag tror han vill att du ska pröjsa 2.100 kronor

Kille 1 - Aha, här har du kortet....


Lite senare vill de sitta VIP-båsen och kan tänka sig köpa en flaska mousserande. Jag som ny hänvisar till drinkvärdinnan som förkunnar att de måste handla hel-rör för att få sitta där. Konversationen som utbryter:

Kille3 - Alltså, du håller ju vår rygg. Vi har handlat som fan i baren och vill bara sitta på Vippen, du vet med en flaska mousserande så att det ser bra ut.

Testiklas - Va?

Killen 3 - Ja men du vet, vi vill bara att de ska se bra ut.

Testiklas - Det är min första dag,ta det med drinkvärdinnan.

Den tredje killen - Jag förstår, men allvarligt. Det är ju knappt någon där. Skulle det inte se bättre ut om vi satt där?


Vid slutet av kvällen när de ska gå utspelar sig följande.

Kille 1 - Ge mig ditt nummer!!!

Testiklas - Ehhhh, varför då?

Kille 1 - Så du kan styra lista åt oss i framtiden.

Testiklas - Jag får inte skriva lista

Kille 1 - Du jobbar ju här, ge mig ditt nummer nu!

Testiklas - Jag kommer jobba här max två gånger i månaden, du får inte mitt nummer!

Kille 1 - Viskar något till sina polare som alla ger mig en blick med avsky, sedan försvinner de...

Dessa tre killar kandiderar till de mest efterblivna jag någonsin serverat. Det här är första gången jag förstår varför Växjöborna har en skev inställning till "08or"....

Med vänlig hälsning Testiklas

1 comment:

Anonymous said...

HAHAHAAH, jag trodde sånt folk bara fanns i stereotypernas värld