Friday, December 5, 2008

Celebrity bonding

En torsdag på Harrys brukar inte bjuda på så många överaskningar. Vi har Music Quiz som drar en relativt normal publik mot vad vi brukar ha, sedan ramlar några alkisar in och vill bråka för att de inte får dricka mer varpå vi stänger. Då är det ibland skönt med avbrott, som igår.

In stampade en medelålders stockholmare som jag av någon anledning tyckte mig känna igen. Först tänkte jag fråga om jag "sett honom i porr" men kom på att det skämtet dog ut samtidigt som Brenda gav bort sin blomma till Dylan Mckay i 90210.
Han satt själv i baren och messade folk, vanligtvis ett tecken på att du är ensam. Inledde därför en konversation där det visade sig att han var stand-upare.

Hans namn var Hasse Brontén och han hade tydligen varit med i Parlamentet och alla sådana program.
Jag får genast vattenskalle och punchlinesen avlöser varandra. Han håller god min och skrattar var tionde minut för artighet skull.
Två till killar deltog sedan i diskussionen som handlade om allt från skämt om tyskar till allvarligt snack om droger. Efter ett par timmar tackade han för sig och jag tänkte fråga om en lock från hans hår som ett minne av honom.
Jag avstyrde dock det i sista sekunden och låtsades arbeta medan jag funderade på hur jag bäst skulle formulera smset till mina polare där det stod att Testiklas och Hasse Brontén, nu även officiellt är bästa vänner...

Han beskriver själv dagen vi blev bffs så här i sin blogg:
http://hahahasse.blogs.com/

Med vänlig hälsning Testiklas

No comments: