Monday, December 22, 2008

Kul..

Jag har dragit mig för att städa i 4 timmar nu.. istället har jag suttit här och inte gjort ett skit. Så nu sitter jag och funderar på hur jag sak ge mig själv en spark i röven. Jag har iaf köpt klart alla mina julklappar så jag behövier inte oroa mig för det iaf. Såg att det var galet mycket folk på stan idag.Finns det nånting värre än dagarna före jul, folk är helt desperata , irriterade , på dåligt humör . Ja ni fattar.

Sen sitter vi där på julen en massa kronor fattigare och bara ser syskon, brorsbarn slita upp paket efter paket.. och så är julen över... Man har gjort av med tusentals kronor, gått upp typ 4 kilo på julmat. Och sen kommer det nån jävel och säger att julen är en högtid då familjen samlas och har det trevligt. Suuuure, kan bara hålla med om att det är helt underbart när familjen träffas, gammalt skit kommer upp, nån blir för full, fastrar bråkar med varandra, ungar skriker konstant i 5 timmar, ungar gråter konstant i 3 timmar. Julen är verkligen en högtid då vi tänker på andra männsikor...
Brukar ni kolla på nyheterna?? Senaste 5 dagarna, har det kommenterats om julhandeln kommer slå nya rekord eller inte, antagligen inte med den stundande finanskriset som ligger och lurar bakom granen. Men seriöst , tror ni att dom firar en rolig jul i Rosengård i år? tror ni alla som har blivit varslade senaste månaden firar en rolig jul? Folk har det jävligt svårt, svårare än vad vi nånsin kan ana antagligen. Vi har en orolig framtid framför oss..

Ang. det så vill jag poängtera en annan sak. Folk e så sjukt jävla dumsnåla och giriga. Igår på stan så hade dom nåt jävla jippo. Man fick stå i en kö, köpa en julklapp för 60 kr som var värd minst 100. Kul ide, NOT! Jag går iaf på stan och ser kön til det här jippot, och jag skämtar inte när jag säger att den var 500 meter lång??!?!! Vad är det för jävla idioter som ställer sig i en kö i 2 timmar för att få en julklapp av en tomte?? sen spelar det ingen roll om pengarna går oavkortat till sjukhusets barnfond, för hade det gällt det ja då hade folk bara lämnat pengar direkt istället för att stå och frysa arslet av sig för en sketen juleklapp. Jag ska gå så långt att jag idag ska sätta in 100 spänn på den där fonden!! Bara för att dra mitt strå till stacken. Men att stå i 2 timmar!!!??? Nja , jag köper inte det..

Mvh Dane "grinchen"

Ser att hertiginnan har skaffat sig en fiende...Ida eller är hon bara en i mängden som e så less på denna människa?? ang hennes kavaj?? jag kommer ge svaret till den person som först mailar mig på danielg@uppsala.com, vinnaren kommer även få en dejt med Niklas den 25 december! Ligggaranti!

No comments: