Wednesday, May 28, 2008

Testiklas hörna

Min soffa

Om ni alla förväntar er ett påhopp på Daner förväntar ni er fel. Orsaken till valet av väntan är inte att jag är en 1.90 svenne från Årsta som verkligen inte kan slåss,utan kan helt enkelt tillskrivas list. Som den lysande stjärna jag vuxit ut och blivit här i bloggvärlden, känner jag att läsarna förväntar sig mer av mig än bara att abrubt påhopp som helt saknar verklighetsförankring. Därför väljer jag mitt ögonblick mycket noga, typ som Terry mot United, med enda skillnaden att jag i det ögonblick som jag väljer kommer rendera i triumf och hyllningar från folket, istället för nederlag och tårar från ögonen ( Hur Daner kommer reagera låter jag vara osagt, tårar kan rinna).
Likt The Simpsons ska jag nu helt byta spår och berätta det jag idag vill berätta om, nämligen min soffa. Få vet verkligen den sanna historien bakom den och om jag har tur att på något sätt lura hem en blind,döv, enbent och stum brud tar jag alltsom oftast till lögnen. Men då ni ändå vet att jag är en man som helt saknar principer känner jag ändå att jag inte har något att bevisa för er.
Då jag flyttade ner till Växjö bodde jag oerhört centralt ( är nog fysiskt omöjligt att inte göra det i Växjö) i en lägenhet på ca 18 kvm. Då en soffa var stört omöjlig att få in gjordes ingen större ansträngning från min sida att fixa en sådan. Sex månader senare flyttade jag ut till Campus här på universitetsområdet, vilket även gjorde att mitt gods nu bestod av 27 kvm. Behovet av en soffa var nu ett faktum, ett behov som snart skulle stillas.
Efter att vi dumpat alla grejer i min lägenhet skulle vi skjutsa hem de som hjälpt till att flytta. När vi kommer till en av dessa upptäcker vi att bredvid containern utanför hans hus, står det en soffa. Den är givtevis slitenmed några revor i skinnet och kommer alltsom troligast från tidigt 80-tal, dock luktar den varken kiss eller samlag. Efter en kort överläggning sprang vi ut och körde in den i vårt släp och vipps så ägde jag nu en soffa.
Min största skräck över denna soffa är att jag någon gång ska dra hem en tjej, varpå hon konstaterar att det är hennes förra soffa som hon slängde ut på grund av asbest som jag äger. Historien jag nu drar är att jag på hemmaplan äger en stor soffa, köpt för ungefär 10 lök på Mio, vilket får ses som ungefär lika sant som att jag inte var hobbyturk i 7an. Dock har den lögnen än så länge varit vattentät för jag menar, vem fan ljuger om en sådan sak? Förutom Testiklas förstås.....


Sju dagar kvar kvar Uppsala, prepare to be Testikalzied

No comments: